Ce nu trebuie să faci la muncă pentru a da dovadă de profesionalism

Trebuie nepărat să dai dovadă de profesionalism la locul de muncă. Chiar dacă îţi iei obligaţiile şi sarcinile în serios, câteodată nu este de ajuns. Mai există şi animite lucruri de care trebuie să ţii cont în relaţia pe care o ai cu şefii şi cu colegii de muncă.

De exemplu, o angajată a fost clasifică drept neprofesională întrucât s-a dat la muncă cu un ruj prea strident. Au mai existat cauzuri când s-a pus această etichetă din cauza vestimentaţiei, însă de cele mai multe ori comportamentul nostru ne face să fim neprofesionali.

Aşadar, ce ne face neprofesionali la locul de muncă?

1. Să nu îţi respecti angajamentele luate

Toată lumea spune că îşi respectă angajamentele pe care şi le ia. De multe ori, însă, se îmtâmplă să nu facem acest lucru. Dacă ni s-a dat o anumită sarcină de care am uitat sau nu am avut timp, avem de obicei obiceiul să spunem, când suntem întrebaţi, că acum ne ocupă de acel lucru.

Aceasta este un obicei prost, este neprofesional să facem asta. Dacă suntem prea ocupaţi şi ni se dă o sarcină nouă, cel mai corect ar fi să spunem că nu avem cum să respectăm un anumit deadline, dacă ştim că nu avem timp.

2. Să dăm vina pe alte persoane pentru greşelile noastre

Dacă facem o anumită greşeală trebuie să ne asumăm consecinţele acesteia. Nu mai suntem copii să dăm vina pe alţii, să minţim sau să ne ascundem după deget.

Aşadar, este total neprofesional să dăm vina pe alte persoane când facem o greşeală şi să cauzăm probleme colegilor doar pentru că ne temem de consecinţe.

3. Bem prea mult alcool la întâlniri şi petrecerile firmei

Alcoolul se regăseşte la orice eveniment, întâlnire de business, petrecere la firmă sau masă de afaceri. Însă, acest lucru nu înseamnă că trebuie să abuzăm de el.

Chiar dacă nu ne îmbătăm repede, dacă bem mai mult de un pahar de vin sau de şampanie nu este profesional.

4. Nu invada simţurile colegilor

Oamenii au cinci simţuri primare. Nu este profesional să invadăm unul din aceste simţuri la locul de muncă. Aşadar nu mâncă la birou alimente care au un miros prea puternic.

De asemenea, nu este indicat nici să vorbeşti prea tare la telefon sau să sorbi zgomotos din paharul cu apă sau din cana de cafea.

Manierele pe care le ai arată profesionalistul tău. Aşadar, fii atent!

Tags: , , ,



Alte articole si tutoriale:
« »

Oferta limitata eBook gratuit: DUBLEZA-TI VENITUL PRIN CUNOSTINTELE DE IT

Inscrie-te la newsletter si vei primi un eBook gratuit. Vei fi si informat despre ofertele speciale, tutoriale gratis si discount-urile pentru cursurile LEC Academy.

Download ebook
×

Abonare email

Accesul la tutorialele gratuite se face pe baza inscrierii la newsletter. Inscrie-te la newsletter-ul LEC Academy si ai acces la peste 40 de lectii gratuite. Daca doresti, vei fi informat despre ofertele speciale, promotiile si discount-urile pentru cursurile LEC Academy.

Vezi lectii gratis
×