Crearea de foi de calcul Excel imbunatatite – Partea II

Excel 2010

Unul dintre cele mai interesante lucruri invatate din cursurile de Excel este cum poate fi folosit toolbar-ul pentru crearea formulelor in interiorul celulelor. Formulele pot contine mai mult decat simple ecuatii. De fapt, este mai probabil ca formulele Excel sa resolze aproape orice problema intalnita in foile de calcul. In articolul curent, se vor descrie cateva moduri de a aborda problemele comune legate de formulele Excel.

Problema: Necesitatea combinarii continutului a doua sau a multor celule

Din numeroase motive, se doreste combinarea continutului a doua sau mai multe celule. De exemplu, o coloana cu numele clientilor si o coloana cu prenumele, a caror unire se doreste. Nu este nevoie de timp pierdut pentru retiparirea numelor din intreaga lista. Microsoft a prevazut problema si a creat functia “concatenare” pentru rezolvarea ei. Cuvantul “concatenare” inseamna “a uni” intr-o serie sau intr-un lant. Se pot uni datele din cate celule se doreste.

Presupunand ca unim prenumele din coloana A cu numele din coloana B. In celula in care se doreste sa apara informatia combinata, se va tipari simplu =concatenate(A1,””,B1).
Spatiul introdus intre A1 si B1 asigura ca va ramane un spatiu intre nume si prenume. Functia de concatenare are o utilizare mai larga si este explicate mai in detaliu in cursuri.

Excel


Problema: Nevoia unei cai mai usoare de a crea o lista numerotata sau datata

Multe foi de calcul au nevoie de liste organizate care includ lunile anului ( ianuarie, februarie), zilele saptamanii (luni, marti), date progresive (1/22/07, 1/23/07) sau doar liste numerotate. Atat de multe foi de calcul au nevoie de asemenea liste, incat functionalitatea popularii automate a acestor liste este construita direct in celulele Excel.

Procesul este simplu, chiar si putin amuzant. Se tipareste pur si simplu prima lista de nume intr-o celula Excel, de exemplu “luni”. Apoi se pune mouse-ul deasupra coltului din dreata jos a celulei pana cand pointerul devine “+” si se trage mouse-ul deasupra celulelor unde se vrea ca lista sa apara.

Excel stie intuitiv ca se doreste crearea unei liste cu zilele saptamanii si umple celulele goale in cateva secunde. Uneori, la listele numerotate, Excelul are nevoie de primele doua celule complete pentru a intelege tiparul a ceea ce se intentioneaza sa se creeze, dar niciodata mai mult decat atat. In cursuri, se invata mult mai mult, precum crearea de liste particularizate, cu informatia proprie care se repeta, precum numele angajatilor.

Majoritatea celor care urmeaza cursurile de Excel spun ca sunt socati de numarul de functii interesante pe care nu le stiau existente in Excel. Dupa cateva cursuri, se pot crea tot felul de particularizari, foi de calcul interactive care pot gestiona aproape orice functie imaginabila. Pentru detinatorii unei afaceri, trimiterea angajatilor la cursuri de Excel poate fi productiva. Indiferent de cum este utilizat, optiunile inteligente ale Excel-ului pot deschide usi pentru o interpretare mai intuitiva a datelor. In cadrul cursurilor, se intra mai in detaliu si se acopera mau mult, insa artciloul acesta invata cateva moduri de gestionare a problemelor comune prin folosirea de formule Excel.

Tags: , , ,



Alte articole si tutoriale:
« »

Oferta limitata eBook gratuit: DUBLEZA-TI VENITUL PRIN CUNOSTINTELE DE IT

Inscrie-te la newsletter si vei primi un eBook gratuit. Vei fi si informat despre ofertele speciale, tutoriale gratis si discount-urile pentru cursurile LEC Academy.

Download ebook
×

Abonare email

Accesul la tutorialele gratuite se face pe baza inscrierii la newsletter. Inscrie-te la newsletter-ul LEC Academy si ai acces la peste 40 de lectii gratuite. Daca doresti, vei fi informat despre ofertele speciale, promotiile si discount-urile pentru cursurile LEC Academy.

Vezi lectii gratis
×