Singleton – desing pattern

Conceptul se numeste singleton. Reprezinta o tehnica prin care se limiteaza numarul de instante ale unei clase la una singura. Cu alte cuvinte nu pot construi decat un singur obiect din aceasta clasa.

O clasa care implementeaza conceptul de singleton arata in felul urmator:

Un obiect de tip Calendar se contruieste prin urmatorul apel:

nu printr-un apel clasic de genul:

Ideea de baza este ca programul nu are nevoie de mai multe obiecte de tip Calendar. Poate avea nevoie de mai multe obiecte de tip Date (de exemplu pentru a retine atat data de acum si cea de peste 5 zile), insa este suficient un sigur obiect Calendar care sa intoarca data actuala a sistemului.

Chiar daca vom face o bucata de cod de genul:

toate vor pointa catre un sigur obiect, si anume atributul static final din clasa pe care am implementat singletonul (in cazul nostru Calendar).

Tehnica de singleton se foloseste in special pentru a reduce consumul de memorie si pentru a centraliza anumite operatii catre un singur obiect.



Alte articole si tutoriale:
»

Oferta limitata eBook gratuit: DUBLEZA-TI VENITUL PRIN CUNOSTINTELE DE IT

Inscrie-te la newsletter si vei primi un eBook gratuit. Vei fi si informat despre ofertele speciale, tutoriale gratis si discount-urile pentru cursurile LEC Academy.

Download ebook
×

Abonare email

Accesul la tutorialele gratuite se face pe baza inscrierii la newsletter. Inscrie-te la newsletter-ul LEC Academy si ai acces la peste 40 de lectii gratuite. Daca doresti, vei fi informat despre ofertele speciale, promotiile si discount-urile pentru cursurile LEC Academy.

Vezi lectii gratis
×